Dessa allmänna villkor gäller för alla tjänster som tillhandahålls av AirSupport AB. Senast uppdaterad: 2025-09-14
AirSupport AB
Organisationsnummer: 556XXX-XXXX
Ventilationsgatan 123
123 45 Stockholm
Sverige
E-post: info@airsupport.se
Telefon: +46 8 123 456 78
AirSupport AB tillhandahåller följande tjänster:
3.1 Offerter: Alla offerter från AirSupport AB är giltiga i 30 dagar från utfärdandedatum om inget annat anges.
3.2 Avtal: Avtal träder i kraft när kunden skriftligt accepterat vår offert eller när arbetet påbörjats efter muntlig överenskommelse.
3.3 Ändringar: Ändringar av avtal ska göras skriftligt och kan medföra prisändringar.
4.1 Priser: Alla priser anges inklusive moms om inget annat framgår. Priser kan ändras vid förändrade förutsättningar.
4.2 Betalningsvillkor: Betalning ska ske inom 30 dagar från fakturadatum om inget annat avtalats.
4.3 Förseningsränta: Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta enligt räntelagen samt påminnelseavgift.
4.4 Reservation: Vi förbehåller oss äganderätten till levererade varor tills full betalning erlagts.
5.1 Leveranstid: Angiven leveranstid är preliminär. Vi är inte ansvariga för försening som beror på omständigheter utanför vår kontroll.
5.2 Tillträde: Kunden ska tillhandahålla nödvändigt tillträde till arbetsplatsen och säkerställa att arbetsmiljön är säker.
5.3 Godkännande: Slutbesiktning ska genomföras senast 14 dagar efter färdigställande.
6.1 Garantitid: Vi lämnar 2 års garanti på utfört arbete och installerade komponenter, räknat från slutbesiktning.
6.2 Garantiåtagande: Garantin omfattar fel som beror på bristfälligt utförande eller materialfel.
6.3 Garantiundantag: Garantin gäller inte för:
7.1 Skadeståndsansvar: Vårt skadeståndsansvar är begränsat till direkta skador upp till ett belopp motsvarande kontraktssumman.
7.2 Indirekta skador: Vi ansvarar inte för indirekta skador såsom utebliven vinst, driftstopp eller andra följdskador.
7.3 Försäkring: Vi har ansvarsförsäkring som täcker skador orsakade av vårt arbete.
Vi är inte ansvariga för förseningar eller icke-fullgörande som beror på omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, krig, strejk, myndighetsbeslut, materialbrist eller leverantörsförseningar.
9.1 Kundens avbokning: Avbokning ska göras skriftligt. Vid avbokning mindre än 48 timmar före planerat arbete debiteras en avgift om 50% av ordervärdet.
9.2 Vårt förbehåll: Vi förbehåller oss rätten att avbryta uppdrag om kunden inte uppfyller sina åtaganden.
Behandling av personuppgifter sker enligt vår integritetspolicy. Genom att ingå avtal med oss godkänner du vår behandling av dina personuppgifter.
11.1 Tillämplig lag: Svensk lag gäller för dessa villkor och eventuella tvister.
11.2 Tvistelösning: Tvister ska i första hand lösas genom förhandling. Om detta inte leder till resultat ska tvisten avgöras av svensk domstol.
11.3 Konsumentärenden: För konsumentärenden gäller konsumentköplagen och tvister kan prövas av Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
AirSupport AB förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor. Ändringar träder i kraft 30 dagar efter att de publicerats på vår webbplats.
För frågor om dessa villkor, kontakta oss:
E-post: info@airsupport.se
Telefon: +46 8 123 456 78
Adress: Ventilationsgatan 123, 123 45 Stockholm